Tésztasaláta egészséges alapanyagokból

A tésztasaláták kiváló gyorsan, egyszerűen elkészíthető ételek, alkalmasak ebédnek és akár vacsorának is. Összetételük gyakorlatilag teljes mértékben a fantáziánk és persze a szezon függvénye, nézzük hogy pakoljuk össze, ha a lehető legegészségesebb végeredményt szeretnénk elérni:

Elkészítése:

A tészta legyen durum- vagy teljes kiőrlésű – ma már az olasz típusú tészták gyak. 99%-ban durumbúzából készülnek, vessünk egy pillantást a csomagolásra, hogy biztosak legyünk a választásban. A teljes kiőrlésű tészták is megtalálhatóak változatos formákban, ezek jellemzően a hagyományos ill. a durum tésztáknál sötétebb, barnás színűek. E tészták előnye, hogy szénhidráttartalmuk lassabban szívódik fel, így hosszabb ideig biztosítják a jóllakottságérzetet.

A tésztasalátákat millióképpen elkészíthetjük. Mindenféle alakú és formájú olasz tészta elérhető már, nagyon mutatós például a farfalle (pillangó) vagy a penne erre a célra. Tehetünk bele mozzarellát, főleg az apró mozzarellagömbök mutatnak jól. Tovább növelhetjük salátánk értékes tápanyagtartalmát, ha jó sok zöldséggel készítjük el. Ezek lehetnek nyers alkotórészek, pl. salátafélék, paradicsom, paprika, uborka stb.) vagy zsírszegényen elkészített zöldségek, pl. gomba, cukkini, padlizsán, kaliforniai paprika stb. A sok zöldséggel vitaminokat, ásványi anyagokat és élelmi rostot csempészünk salátánkba és nem utolsó sorban színes, étvágygerjesztő ételeket alkothatunk. Kalóriaszegényebb, de tápláló lesz salátánk, ha a zöldségek aránya az ételben nagy, akár a saláta felét is kiteheti. Az öntetnél használjunk fejenként ~ 1 ek olíva- vagy dió-, lenmag-, szezámolajat, ha a krémesebb változatot szeretjük, akkor natúr- vagy görög joghurtot.

Fehérjeforrásként tehetünk a salátába sajtot, sovány sonkaféléket, sült, fűszeres csirke-, pulyka-, marhahús falatokat. Jól lehűtve érdemes tálalni.

Fussátok át az alábbi tésztasaláta válogatást és készítsétek el valamelyiket a következő baráti partira vagy akár a családi vacsorára! Nekem személy szerint ez a kedvenc nyári ételem! 🙂

Kövessetek minket, hisz folyamatosan meg osztunk veletek egyszerű, egészséges recepteket! Hamarosan egy heti 30 perc alatt elkészíthető vacsora menüvel érkezem, ami csak tésztából fog állni mégis kellő kalóriát fog tartalmazni! 😉

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

WordPress.com. , Anders Noren fejlesztésében.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: